Translate

fredag 3 oktober 2014

Då var det helg igen...

Jag och mamma åkte för att se
på våran senaste familjemedlem.
En lite baby kille :)
Och det var det sötaste jag set på länge.
Vi där och lämnade av lite kläder och
baby saker.Men vi fick veta att mamman inte
mådde så bra :( Hoppas hon snart mår bra igen.

Det är så omtumlande att bli förälder.
Kommer i håg själv hur det var.
Men jag ville inte gosa med babysen,
eftersom jag varit så förkyld :(
Men nästa gång då blir det babys mys.

Dagarna går på och det har väl varit så där.
Skolan blir jag inte klok på,Simons då.
I våras då skulle han tillbaka till skolan.
Men nu är han inte redo alls :(
Och bara för en vecka sedan ringde de från
Villaskolan och sa att det gick så bra.


 lite lek i sandlådan
 ser ut som busken brinner med alla höstens färger :)

Dom såg och kände att han var så annorlunda.
Men sen på mötet i måndags,då såg dom
inga förändringar.Och han kunde inget :(
Hur kommer det sig att på bara en vecka
så är han dåligt på allt.Och dom ser inga förändringar alls.
Jag tror att det är hans gamla skola
som inte vill få in honom.Men den klassen så finns
det killar som rent ut sagt är tokiga.

Och dom har fått haft flera möten, då det finns
barn som känner sig rädda och inte vill gå
till skolan.Och Simon går inte ens där :)
Jag ger upp,han får gå där han går tills
dom inte kan ha honom mer.
Har en aning om att vi kommer att få en massor
med problem i från skolan.


                                                               Inget jag ser fram i mot,
men jag har ju läst att det är många som
inte får den skolhjälp dom ska få :(
Så vi vet vad vi har att vänta oss.

// Laila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar