Translate

söndag 6 september 2015

Jag förstår mer och mer...

Jag förstår mer och mer att folk människor
inte förstår vad adhd är.
Dom tror sig veta,men dom har inte den blekaste aning.
Man tror att alla som har adhd, är precis lika varandra.
Vilket inte stämmer alls,alla är ju så olika.
Vi människor är ju inte alls lika och precis 
som för alla med adhd.
Alla har ju en olika personlighet,därför blir ju
inte alla med adhd lika heller.

Men att föräldrar, förbjuder sina barn att leka.
Är höjden av vuxen mobbing.
Tala om att säga tills sitt barn,att barn som är
annorlunda ska man inte leka med.
Vilket leder till att barnen i sin tur mobbar barnet.
För att dom inte är lika.

Min granne sa i går rakt ut till min son.
-Du är ju sjuk,det är något fel på dig!!?
Ja sa jag han har adhd.
Och det du säger är inte okej för en vuxen att säga.
Han är ett barn.
Vad skulle du säga om någon sa så till ditt barn?
Då vart hon tyst...

Så insnöade människor,som tror sig veta allt.
Men som inte har en susning om något.

Jag blir bara så himla ledsen,att vuxna tycker det är okej
att bete sig så mot mitt barn.
Bara för att han inte är som alla andra.
Nej det måste bli en ändring på detta.
Folk måste få veta, att adhd är en hjärnrelaterad diagnos.
Jag tror inte dom skulle säga till en som har alzheimers,
att denne ska bete sig.

Jag menar hur mycket är för mycket.
Hur mycket ska vi föräldrar, orka ta emot.
Jag vill att min son ska få växa upp,
precis som alla andra barn.
Med samma förutsättningar,ska det vara så svårt
för andra att förstå det.

// Laila


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar