Translate

lördag 28 mars 2020

Så här insjuknade jag, i min misstänkta covid 19...

Så här insjuknade jag i min misstänkta covid 19.
 
På morgonen när jag vakande så var jag tjock
i halsen lite sårig och lite lätt snorig.
Men inget mer,sen senare på kvällen runt kl 22.
Kom den höga febern och jag fick väldigt ont 
i huvudet. Inte feber ont utan väldig huvudverk.

Och nu var jag mera påtaglig snorig,mera 
blandat med lite gult snor.
Inte rinnsnuva.
Under natten kom även torrhostan.
Den vart väldigt intensiv på en gång.
Och fruktansvärt trött och då inte feber trött.
En helt annan trötthet.
 
Har haft hög feber i ca 4 dagar runt 39-40 grader.
Ca 4 dagar efter insjuknadet,
vart jag lite påverkad i min andning. 
Så fort jag gick så fick jag hämta andan.
Som tur är har vi astma medicin här hemma.
Så jag tog de och det kändes skönt.
 
Sen började febern sakta sänka sig.
Insjuknade förra fredagen och i dag är
jag feber fri.
Men fortfarande väldigt trött.

Min snuva sitter i torrhostan
kommer lite då och då.
Inte helt borta.
 
// Laila
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar