Translate

tisdag 6 december 2022

När universum får bestämma...


 

Sen jag var 18 år så har jag arbetat inom vården.

Och jag kunde aldrig tänka mig någon annat.

Jag som ville bli ambulansförare och jag som skulle

ha gott 1 år i Södertälje i januari 2001.

Men universum ville något annat.

2000 25 december kl 13,

vart mitt liv aldrig mer sig likt.


En lång sjukskrivning i 8 år.

Som jag till slut inte ville ha, jag ville ut.

Komma tillbaka till vården,men hur skulle de gå till.

Det enda som fanns nu, var i psykiatrin.

Och de hade aldrig legat mig varmt om hjärtat 💓

 

Jag fick inte praktisera där,utan en utbildning i psykiatri.

Sagt och gjort jag läste de.

Och hamnade ute på Lillhärad på min praktik.

De stället i Västerås, där väldigt psykiskt sjuka kommer till.

Men vad jag älskade de, nu efter alla år så

förstår jag inte varför jag var så anti.  

 

De var nog universum som sa, hallå du

ska inte vara där.

Du behövs här 😇 

Den här låten säger allt...

https://www.youtube.com/watch?v=gjsyzDZmIGE

 

// Laila


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar