Translate

tisdag 23 januari 2024

NPF

 


 
Min son blir 18 i höst 💗 Det har varit stormigt och de har varit svårt. 
Hunnit med några utmattningar efter vägen,
som jag aldrig trodde jag skulle bli frisk i från. 
Jag har slagit mig fram i en värld av icke förstående människor.
När man har ett barn som är en krigare,så blir man en krigare själv.
Man slås för sitt barn på alla tänkbara sätt 💗
För någon dag sedan lyssnade jag på ett klipp,
som en mamma lade upp. Hon var från USA och hade en son som hade autism 2.
Hon hennes man och sonen hade varit på en affär.
Och sonen hade då fått ett utbrott,för de vart för mycket för honom.
I stället för att fråga om dom behövde någon hjälp, 
så står folk bara runt om och tittar och filmar deras barn 😡
Hon vart då så skärad och undrade vad som skulle hända 
med hennes son när hon och maken inte fans längre.
Hon tappade då tron på mänskligheten,vilket är försåtligt.
Men de tog så hårt på mig,varför ska de vara så här.
Varför kan man inte vara mera försåtlig för andra.
Många säger att vi inte uppfostrar våra barn,
att vi som föräldrar inte tar vårat ansvar. Men verkligheten ser ju ut helt annorlunda ut.
Vi om några tar vårat ansvar,vi krigar varje dag för våra barn.
För deras överlevnad i denna värld,hur dom ska passa in.
I en värld som inte kan se svart eller vitt eller kunna se utan för
den där fyrkantiga lådan.
 
// Laila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar