Translate

tisdag 31 mars 2015

Skolan lika med minus...

Jag vet inte om det är jag som överreagerar.
På Simons skola,men det känns inte bra.
Han går ju i en mindre klass,med 8 barn
med han.3 pedagoger och 1 lärare
För oss känns de som om dom ska
ha reda på allt.Ringer hem och frågar när
vi ska åka till Turkiet??! Och när vi ska åka med
Birka.Och vad gör Kevin,spelar han fotboll fortfarande.
Träffar han sin pappa,får Simon tillräkligt med
tid med sin mamma och pappa på sommarn.

Jag menar Kevin går inte ens på den skolan.
Han går i 6:an och Simon i 2:an.
Så jag vart så arg och ville ha svar på
varför dom vill ha reda på allt detta.

Så i dag var jag där,men dom hoppar runt de.
Får inga ordentliga svar :(
Och sen får jag veta att Simon ska
eventuellt byta skola snart.
Jag förstår enhetschefen,hon har väl 
tröttnat.
 
Jag menar skulle inte ni bli arga om 
dom ringer och frågar er om detta.
Eller är det bara jag i min utmattning som reagarer
som jag gör.
 
Och sen frågar en av männen,vad vill ni att 
Simon ska ha förkläder på sig.
Jag samma kläder som dina egna barn sa jag
när dom är ute.
För att det kom upp,var för att dom lätt
barnen få åka pulka i joggingbyxor.
 
Jag bara känner att det är för mycket nu 
i från den skolan :( 
 
// Laila
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar