Translate

onsdag 19 december 2018

Julen är till för att fira med familjen...

Det har varit så mycket nu,så jag har ingen jul känsla
alls. Och jag som älskar julen <3 Och det som hör till.
Men de har varit så mycket med Simon,så man 
orkar liksom inte.Så när alla har pratat om julen,så har jag
nästa blivit arg.
Och jag har bara velat skrikit rakt ut grrrrr.

Men så var jag till en liten rar gumma i går.
Och hon var å rar och söt,hon frågade mig om jag
var trött. -Ja lite,det har varit så mycket hemma sa jag.
- Den lilla gumman säger då, glöm allt
som bekymrar dig. Det är snart jul och då ska man bara
vara glad för de man har <3 Julen är till för att glömma saker en stund.
Och bara vara i stunden med sin familj.

För snart är den borta <3 Barnen blir stora flyttar ut
och mannen dör i från dig.
Jag önskar så att någon sa de till mig,
när jag var i din ålder <3

När hon sa så,de gick rakt in i hjärtat.
Men vist är de så,julen är till för att glädjas.
Inte fundera och vara i andra tankar.

Så nu är jag i jul känsla med hela hjärtat.
Och jag ska njuta av den i flera dagar.

Det andra tar jag sen,när jag orkar.

// Laila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar